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Virtual reality: VR won’t kill UI design, AR will
Sam Applebee, Co-founder — Kickpush
blog.kickpush.co
Virtual reality: VR won't kill UI design, AR will
1월에 우리는 가상, 증강 현실을 UI의 관점에서 조사하기 시작했다. 이 신기술은 디지털 디자인의 기념비적인 변화를 가져올것이다. 그것만은 확실하다. 그러나 ui디자이너가 그것의 진화에 참여할것인지에 대해서는 명확하지 않습니다. 그리고 그것은 준비가 덜된것처럼 보입니다.
이 기사에서는 미래에 대한 우리의 예측을 제시하고 디지털 디자이너가 이 흥미로운 디자인의 새로운 개척에 참여한 사례를 만들것입니다. 우리는 직접 몇가지 실험을 했고, 매주 드리블 페이지에 결과를 공개할것입니다.
In January we set out to investigate virtual and augmented reality fromm the perspective of User Interface design. These emerging technologies will bring monumental changes to digital product design; that much is certain. What's less clear is the part that UI designers will play in its evolutin, and it looks like we're underprepared.
Inthis article we'll lay out our forecast for the future and make the case for digital designers to engage with this exciting new frontier of design. We've conducted some experiments of our own, and every day next week we'll reveal some more of the results on our Dribbble page.
set out 시작하다 출발하다
perspective 관점
emerging 최근에 만들어진
monumental 기념비적인, 대단한
forecast 예측
frontier 경계
conducted 지휘하다.
판타지가 현실이되다.
홀로덱이 스타트렉을 tv에 첫 선보였을때, 시청자들은 열광했다 승무원들이 영구적으로 사용할 수있는 프로그램 가능한 방에 열광하며 지켜보았다.
다른 세계에 발을 들여놓겠다는 생각은 한 세대의 상상력을 사로잡았지만, 이제서야 최근 몇년동안 우리는 우리의 창조물 안에서 살고자 하는 꿈이 이루어지기 시작했다.
이제 우리가 알다싶이 스티브잡스와 조니이브는 아이패드의 아이디어를 스타트렉에서 얻었습니다. 페이스북이 vr의 리더 오큘러스를 인수한 것은 마크 주커버그의 어릴적 꿈에 영향을 받은게 아닐까합니다. 수백억 달러의 회사를 이끌며 어린시절 꿈을 현실화 시키지 않을 이유가 있겠습니까?
거대 기술기업 HTC, 소니 마이크로소프트, 페이스북이 모두 VR하드웨어로 진출했다. 지금까지는 500에서 3000달러의 제품은 더 나은 몰입경험을 원하는 게이머들에게는 인기가 없었습니다.
아마추어로서 당신은 15달러만 내면 적당한 가격의 vr 헤드셋으로 바꿀 수 있습니다. " 난 카드보드를 써봤지만 그건 쓰레기였다" 라고 ? 그래 맞아. 지금은 그건 좀 쓰레기 같아. 하지만 그건 시작에 불과하다.
Fantasy is becoming reality
When the holodeck made its StarTrek TV debut in 1987 viewrs watched avidly as the crew used the infinitedly programmable room for research -and sometimes for recreation...'its that a phaser in your pocket or are you just happy to see me?'
Theidea of stepping into another world at will captivated the imagination of generation, but only in the past few years have those dreams of living inside of our creations begun to come to fruition.
Now, as we all know, Steve Jobs and Jony Ive got the idea for the iPad from Star Trek. It's curious to wonder whether Facebook's acquistion of VR leader Oculus was party driven by boyhood desires of Mark Zuckerberg. Now at the helm of a multi billion dallar company, why not make some childhood fantasies come true?
Tech giants HTC, Sony, Microsoft and Facebook have all made forays into VR hardware. so far the price tags, ranging from $500- 3000 , have largely constrained their popularity ro gamers looking for a more immersive experience.
As an amatur you can transform your smarphone into an affordable VR headset for as little as $15 .'I've tried Google Cardboard and it was rubbish' you say? Well yes, it is a bit rubbish for now. But this is just beginning.
avidly 탐하여 열광적으로
fruition 성과
acquisition 인수 습득 구입
helm 배의 키
foray 시도 습격 급습 여행have all made forays 만반의 준비를 갖추다,
constrained 부자연스러운 강요된
immersive 몰입형
affordable 입수가능한, 알맞은, 감당할 수 있는
인터페이스 디자인은 진화해야만 한다.
미래라는것은 섹시해보인다. 트렌드를 놓칠수 없다, 유비쿼터스 폰허브는 가상현실 섹션을 그들의 웹사이트에 개설했다. 그들은 분명 우리가 vr 실험을 하고있다고 말했을때 섣불리 행동했을게 틀림 없다.
포르노 산업이 초기단계 기술을 발전시킨 사례가 있다는 것은 잘 알려져있다. 미디어 캡쳐및 재생 장치 및 소프트웨어와, 비디오스트리밍에 대한 온라인 지불 시스템에 대해 포르노회사에게 감사해도 됩니다. 결국 나머지 국가들은 더 친근한 다른 프로그램들을 생각해 냈다.
결국 인간의 만족할줄 모르는 벗음에 대한 욕구는 vr 기술에 진보를 가져올 것이며, 오늘날의 ui디자인의 끝을 알리는 3가지 중요한 트렌드가 있다.
Interface design must evolve
the future looks sexy. Newcer ones to miss out on a trend, the ubiquitous PornHub launched a virtual reality section on their website. They must have jumped the gun when we said we were running some 'VR experiments'.
It's no secret that the porn industry has a track record of acclerating early stage technologies. You can thank pron campanies for online payment systems and video streaming, along with a whole host of media capture and playback devices an d software. Eventually the rest of the world comes up whith other more friendly applications
So, presuming that humanity;s insatiable desire for nakedness will continue to drive progress in VR technology, there are three other important trends that together spell the end of UI design as it exist today.
jumped the gun 섣불리 행동하다.
has a track record 전과가 있다
presuming 주제넘은 외람된
insatiable 만족시킬 수 없는, 만족할 줄 모르는
통합 사용자 인터페이스의 트렌드방향.
1. 디바이스 집중성 : 디바이스간의 뚜렷한 대비는 명확하지 못하다. 결국 모든 스마트폰 노트북 태블릿 패블릿 그리고 스마트워치는 인터페이스, 입력, 출력입니다. 그것들 사이의 갭은 점점 줄어들고 있다. 아니 어쩌면 이미 없어졌을지도 모른다.
2. 앱 불가지론: 디자비스 집중성의 이면 - 앱들은 특정 플랫폼이나 장치에 제한되는 빈도가 줄어들었다. 앱은 도구이다 그리고 상황에 개의치 않고 같은 일을 작동시킬 수 있는 최고의 도구이다. 그것이 trumpdonald.org가 모바일버전이 있는 이유다
3. hci : 우리는 기술을 우리의 삶으로 들여보내고있다. 그리고 우리는 훨씬 더 개인적인 방법으로 신뢰하고있다. 데이터를 모으고, 행동을 분석하고, 우리의 결정을 돕고, 추천하는것. 아직 임플란트가 인기를 끌지는 못했지만, 착용 가능한 채택이 빠르게 증가하고 있다.
화면은 인터페이스의 한 매체일 뿐이며 우리는 앱이 우리가 그것들을 적극적으로 사용하고 있는지에 상관 없이 작동하기를 기대합니다. 그래서 그것은 질문을 던진다. 스크린이 필요한가?
지금은 그렇지만 얼마나 더 그럴까?
Trends toward User Integrated Interfaces
1. Device convergence: The distinction between devices is becoming less clear. At the end of the day all of our smartphones, laptops, tablets, phablets and smartwatches are an interface, inputs and outputs. The gaps between them are getting smaller and have perhaps already disappeard.
2. App agnosticism : The flop-side of device convergence - Apps are less frequently constrained to certain -platfroms or decvices Apss are tools and the best tools to perform the same fuction refardless of the situation. That's whay trumpdonald.org ahs a mobile version.
3. Human /computer intgration : We're increasingly willing to let echnology into our lives, and trust it in ever more personal ways: Collecting data, analysing our actions, making suggetions and shaping our decisions, Though implants haven't relly cought on yet, wearbale adoption is growing at pace.
A screen is just a medium ofr an interface, and we expect our apps to wrok irrespective of whether we[re actively using them. so that begs the question: Do we even need screens at all? Obviously yes for noew. But for how long?
integrated 통합된
convergence 집중성
distinction 차이, 탁월함
perhaps 어쩌면
agnosticism 불가지론
frequently 흔히
constrained 부자연스러운 강요된 제한된
regardless 개의치 않고
irrespective 돌아보지 않고
beg question 문제를 제기하다.
포스트 스크린 시대
스크린 없는 삶이 곧 가능할 것이라는 수많은 조짐들이 있다.
- 투명 디스플레이는 신문처럼 말아올리 수 있는 매우 유연한 LG디스플레이를 포함해, CES와 같은 테크쇼에서 흔히 볼 수 있습니다.
- 연구자들은 led가 포함된 콘텍트렌즈에 그들이 원격으로 전원을 키고 컨트롤 할 수있다는 것을 증명했습니다
- leap motion과 같은 햅틱 피드백과 제스쳐 컨트롤 기술은 물리적 입력 없이 앱과 상호작용 가능하게 합니다.
- 의미 분석과 결합된 음성인식은 시리를 만들었습니다. 실제로 실용적인 .. 하지만... 고통스럽게.. 느리게...
요약하자면, 우리는 여러분 개인의 lifeOS가 있는 곳으로 가고있습니다. 당신의 시각 위에 놓여진 인터페이스 입니다. 번거로운 장치가 없고, 어설픈 앱이 없습니다.
출근할 때 앞에 있는 포장도로에서 뉴스를 읽을 수 있을것입니다. 당신의 친구가 뉴욕에 있는 동안 당신은 당신의 친구를 런던에서 커피를 마시기위해 만날 수 있을것입니다. 당신은 책상 뒤에 앉지 않아도 일을 할 수 있을것입니다.
하지만 이것들이 전부 ui디자이너에게무엇을 의미하는 것일까?
The post-screen era
There are lots of indications that life without screens will be possible, and soon.
- Transparent displays are regularly sighted at tech shows like CES, including a super-flexible LG version that you can roll up like a newspaper.
- Researchers have proven that they can remotely power and control an LED embedded into a contact lens.
- Haptic feedback and gesture control technologies like Leap Motion are making it possible to interact with apps without physical inputs.
- Speech recognition coupled with semantic analysis is making Siri actually useful.. but .. painfully ... slowly...
In sum, we're heading toward a world where you have your own personal lifeOS. Interfaces laid on top of your everyday visula existence. No cumbersome devices. No clumsy apps.
You'll red the news off of the pavement infront of you as you walk to work. you'll meet your frend for a coffee in a london park while they're in New York. You'll do your work without ever having to sit behind a desk.
But what does this all mean for UI designers?
indications 말(생각, 감정을 보여주는), 암시 조짐
semantic 의미의, 의미론적인
analysis 분석, 연구
existence 존재
cumbersome 번거로운
clumsy 어설픈
pavement 인도, 포장도로
현실감의 미래.
증강현실 콘텍트렌즈는 아직 몇년이 남았다. 위에 언급한 기술들은 LifeOS를 지원하는 소비자 제품에 사용될 준비가 되기 전에 많은 개발이 필요합니다.
하지만 생각해보면 VR과 AR의 인터페이스에 큰 차이가 있을까? 가상의 세계도 세계인 것은 마찬가지다. Visualize의 직원들이 보여주듯이, 우리는 사람들이 때맞지 않게 뛰어들 수 있도록 하기위해 실제세계를 기록하는것에 점점 잘해지고 있습니다.
디자이너에게 문제는 VR 인터페이스를 만들기 위해서는 전문적 기술이 필요하다는 것이다. 3D로 프로그래밍 할 수 있어야 한다. 얼마나 많은 ui 디자이너들이 그걸 할수 있을까? 그리 많지 않다.
인터페이스를 디자인하는 인간의 대부분이 가진 전문지식이 이 새로운 환경에 적응할 수 없는 사람들의 머릿속에 존재한다. 이건 이상하다.
The Future in reality
Augmented relity contact lenses are still several years away. The technologies mentioned above will need a lot of development before they're ready to be used in consumer products that could support a lifeOS.
But when you think about it, is there a major difference between an augmented reality interface and a virtual reality interface? A virtual world is still a wrold. And as the guys at Visualise are showing , we're getting pretty good at recording the real world for people to jump into asynchronously.
The problem for designer is that to make an interace for VR you need to have specialist skills, and be able to program in 3D. How many UI designers do you know who can do that? There aren't many.
The vas majority of human expertise in designing interfaces exists in the heads of people who aren't able to apply it to this new context. And that's crazy, right?
asynchronously 비동기적으로
vast 많은
expertise 전문기술
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